O simpla expulzare.

22 Jan

Aprobarea extradarii in SUA a afaceristului pe care americanii il suspecteaza de ghesefturi ilegale cu Iranul este , in opinia mea de necunoscator a maretiei dreptului, o mare eroare.Nici un stat puternic, respectat sau care se vrea respectat nu-si extradeaza cetatenii.Cu atat mai putin nu-ti extradezi un cetatean in SUA unde nu ai in mod real nici o posibilitate de a-i apara drepturile fundamentale.Mai mult, asa cum scriam acum cateva zile, aceasta mareata democratie rade in nasul celor care chiar au motive serioase sa ceara aceasta procedura fata de anumiti cetateni americani.Dar pe mine ma scoate din sarite nu atat faptul ca americanii arata tuturor ca-i doare-n cur de  restul omenirii ci faptul ca o instanta din Romania trimite cu buna stiinta un roman sa fie judecat de altii.Oare nu putea fi judecat aici?Oare asa-si protejaza statul roman cetatenii? M-am saturat de obedienta pe care o aratam fata de marele licurici si fata de “inalta poarta europeana”.Am senzatia ca dintre toate statele membre UE Romania este cea mai putin capabila sa asigure o protectie a cetatenilor sai.Sunt curios cati dintre cei care am calatorit in tari straine am avut convingerea ca in caz ca se intampla ceva neplacut vom fi aparati de statul roman.Eu nu am avut-o.Din tot ce am vazut si citit in ultimii 20 de ani mi-am format convingerea ca in momentul in care ai trecut granita esti pe cont propriu.Iar chestia asta o cunosc si cei de dincolo si ne trateaza ca atare.

Leave a Reply

