O marturisire.

13 Apr

Dupa tot ce s-a intamplat in ultimul timp, dupa o perioada de reflexie pe care mi-am dorit-o cat de rationala se poate , pot sa fac o marturisire.Anume ca il creditez pe Antonescu in continuare indiferent de turbulentele care vor apare pe scena politica si indiferent de cate defecte, reale sau inchipuite ii sunt atribuite.Indiferent de cat de multe ori infantilul o sa aleaga sa-si dea lenjeria intima-n vine si sa se puna capra in fata reintromisionatului spre o binemeritata sodomizare.Asta nu inseamna ca voi aproba in forul meu interior orice fel de compromis pentru ramanerea la putere.Pe micul infantil titulescu cel glumetz l-am scos de la inima.Orice ar mai produce de acum incolo , chiar si fapte aparent bune, n-o sa-i mai acord beneficiul bunei credinte.Pentru mine, macar pentru faptul ca a nominalizat-o (ha, ha , ha vorba-vine!!) pe lulutza si este suficient ca sa nu mai dau un scuipat pe domnia sa.
Acordarea unui cec in alb lui Antonescu nu inseamna ca voi face acelasi lucru cu impotentul pnl. Aceasta acordare are la baza atitudinea lui, unica in istoria recenta din ’90 incoace, din seara rezultatelor primului tur din 2009. Atunci cand sfidand orice logica a “realpoliticului” a decis sa-l sprijine total pe prostanac.Nu stiu cat succes va avea in lupta pentru presidentialele de anul viitor.De fapt nu-mi pasa.Ideea e ca el, pentru mine, a constituit un reper.Daca ma insel, daca o sa ma  dezamageasca, n-o sa preget si-mi voi cere scuze. Sunt perfect constient ca se vor face multe jocuri politice in perioada urmatoare.Unele subtile care vor incerca sa ne prosteasca fara sa ne dam seama.O sa incerc sa nu cad in capcana lor.Imi doresc ca acest fapt sa se intample cu cati mai putini dintre noi.Iar la anul in toamna sa avem un presedinte netolerat al unei tari in picioare.

12 Responses to “O marturisire.”

  1. Anonymous April 15, 2013 at 7:44 pm #

    Buna seara, Razvan Coltea,Mi-am spus parerea pe blogul Contelui. Ce ar fi castigat CA daca nu-l sustinea pe idiot pana la capat? Bunul simt l-a facut sa respinga pur si simplu ideea ca TB ar ajunge presedinte. Mi se pare mie sau cecul in alb e o idealizare a personajului, oricare ar fi el? Poate nici nu merita. Dar atunci, ce ar mai ramane de facut?Alice

  2. Anonymous April 15, 2013 at 8:24 pm #

    Inca ceva: daca nu l-ati vazut,cautati filmul "I, comme Icar" – ilustreaza perfect modul in care serviciile transforma imaginea unui om politic din lider adulat, in politician veros.

  3. razvan coltea April 15, 2013 at 8:31 pm #

    Prima data, bine ati venit pe blogul meu! Este foarte posibil sa nu merite.Exista foarte multe pareri in sensul asta.Eu inca ma incapatanez sa cred in valoarea lui de politician.Daca m-ar dezamagi pentru mine ar cam fi un capat de drum pentru ca nu vad in acest moment pe nimeni care sa-mi capteze cat de cat atentia.Ar insemna sa plec steagul si sa merg la spritz in zi de alegeri fara sa mai trec pe la urna.Si mai adaug ca ma incanta personajul pentru ca n-are carnet de conducere si nici afaceri, fapt unic in peisajul de tip menajerie al politicii romanesti,plus le sta in gat superdemocraticilor occidentali.

  4. Anonymous April 15, 2013 at 8:46 pm #

    Da. Si mie imi plac oamenii care-si ingaduie libertatea de a fi ei insisi. Mi-as pune, totusi, intrebarea, daca la CA nu e cumva o anumita lene, de fapt? Suntem liberi sa respingem alunecarea spre robotizare, pastrandu-ne identitatea, dar, cand iti asumi o viata publica, e bine sa cunosti ceva limbi straine. Nu e o dovada de modernism, ci o garantie a comunicarii; Dimitrie Cantemir e exemplul care-mi vine acum…

  5. razvan coltea April 15, 2013 at 9:00 pm #

    Da, e un pic lenes.Plus ca in studentie a bisat un an sau doi.Este oarecum un lider politic atipic.Intr-adevar, putea si el sa invete niste limbi straine.Poate o sa ma acuzati de superficialitate dar imi place foarte mult discursul sau.Este singurul orator de pe scena noastra politica, singurul capabil sa transmita ceva fara ca sa hahaie sau sa vorbeasca mascarii. Si, intre noi fie vorba, e si el un pic golanas dar de cu totul alta factura.O sa caut filmul.

  6. Anonymous April 16, 2013 at 5:15 am #

    E un film vechi,Yves Montand in rol principal, primul film pe care l-am vazut la noi in cinematografe, dupa 1989. Vechi.Par malitioasa daca spun ca CA si-a exersat discursul inca din studentie, la bere, cu colegii de chiul? Noi asa faceam, alaturi de scoala, la Dunarea (eram oarecum vecini cu cei din Universitate, la Ion Mincu), dar n-am repetat niciun an. Eram pe banii parintilor…Si imi parea ca exagerarile vestimentare sau capilare ascundeau la noi, totdeauna, complexul provincialului. S-o luam si altfel. Cand ai o atitudine hippie, o ai in tot. Ori, ceva nu-mi miroase bine in imbinarea asta intre romantism hippie si pragmatismul caldut al scaunului de parlamentar sau de ministru.Las gluma, pare lipsit de rigoare. Multa improvizatie. Inchid ochii si mi-l imaginez intr-o conversatie cu,sa zicem, Merkel…uff. S-ar fatai pe scaun ca o mica cocota nerabdatoare si ar apela mereu la translator.Poate sunt scortoasa.

  7. razvan coltea April 16, 2013 at 5:08 pm #

    Cred ca el este un pic mai relaxat de felul lui.Chiar misinrupist.Problema cu atitudinea hippie e ca nu-l mai ajuta varsta asa ca a trebuit sa renunte la plete.Nu cred ca si-a exersat discursul inca din studentie pentru simplul fapt ca nu stia unde or sa-l duca meandrele concrete ale vietii.De multe ori pare ca improvizeaza.Ideea e ca o face foarte bine.Eu am considerat intotdeauna ca un lider politic trebuie sa aiba cateva calitati importante, printre acestea capacitatea de a transmite un mesaj care sa faca auditoriul sa vibreze.Daca ii luam la rand pe toti liderii politici pe care i-a produs tarisoara noastra doar doi au reusit acest fapt:baselu' si Crin.Restul au cam fost plictisitori.M-am gandit si eu de multe ori daca el este cel mai potrivit sa stea in fruntea tarii.Nu stiu.Dar comparandu-l cu toti ceilalti care s-ar putea inscrie in competitie nu-i vad rival in momentul de fata.Este scos la inaintare de o vreme-ncoace Oprescu.O fi el bucurestean de-al meu dar nu-mi place.E un pic scarbos in atitudine.De Taricelu' ce sa mai zic?Las de-o parte problema mariajelor repetitive si ma gandesc si la faza cu accidentul de motocicleta. De infantil parca-mi aduc aminte ca tara ardea si el vroia sa mearga la raliul de la Monte-Carlo.Se pare ca greu de tot au reusit colegii sa-i bage mintile-n cap.Iar in cazul unei intalniri cu madam Angelika oare cum s-ar manifesta infantilul, cel care primeste liste cu porunci?Sau reintronatu' care stim cu totii cum a trecut penibil prin spatele ei?Parca l-as prefera pe agitatul Crin macar si pentru faptul ca i-ar sta-n gat redegistei.Apropo de Yves Montand imi aduc aminte ca am vazut un film exceptional cu el, parca "Z" se numea , pe vremea lui Carmaciu cand la ASE se dadeau filme intr-un amfiteatru din cladirea cu bila.

  8. Anonymous April 16, 2013 at 7:09 pm #

    In scoala aveam abonament la cinemateca pe Eforiei, tot pe atunci. Nu l-am vazut. Il caut. Evident ca nu mi-am imaginat ca Antonescu si-a exersat discursul la bere…am exagerat ideea, ca sa ma fac inteleasa. Daca Antonescu improvizeaza ca Base, atunci, cu atat mai mult, e de rau!Nu-l comentez pe Oprescu, l-am vazut la o conferinta ROCAD anul trecut, pe viu si mi-a facut impresia, in ciuda jocului de scena care parea improvizat, ca e un tip atent la ultimul detaliu, iar daca improvizeaza, o face intr-o marja prestabilita. Despre ceilalti am vorbit. Ramane cum am stabilit.Nu l-ati pomenit pe Nastase. Le da clasa. Le dadea…maine,la Gadea, imparte apele. Sau nu.Azi, pe blog, Rabbi Moshe a publicat alegoria manifestatiilor de adeziune pentru Carmaciu. Delicios. Daca n-ai prins Epoca, nu poti gusta aceasta forma de umor.

  9. razvan coltea April 16, 2013 at 8:11 pm #

    Astept cu interes emisiunea lui Gadea de maine.Desi nu-mi fac prea mari sperante ca o sa spuna ceva spectaculos.Raman la ideea ca are mari retineri datorita celor doua procese aflate inca pe rol.Si da, le dadea clasa.Pacat ca traiectoria lui politica a fost deviata spre Jilava.Nu il subestimez pe Oprescu, doar nu-mi place. Am alte asteptari de la un prof.dr. chirurg, nu golanismele care il caracterizeaza si pe el.Dar asta e , traim in Becalandia si pulimea trebuie satisfacuta.Si mi-am amintit ca al doilea an Antonescu l-a bisat ca sa absolve impreuna cu viitoarea lui nevasta.Sa recunoastem, un gest cavaleresc.

  10. razvan coltea April 16, 2013 at 8:23 pm #

    Am prins-o.Chiar am fost la o manifestatie de 23 August.

  11. Anonymous April 16, 2013 at 9:53 pm #

    Romantic, chiar.Va place, asta e.

  12. razvan coltea April 17, 2013 at 6:41 am #

    N-am ce-i face, trebuie sa accept.

Leave a Reply

