Scarba care ma cuprinde.

2 May

Fiind o vreme superba , o mini vacanta, oare unde se duc oamenii? Vedeti ca ati ghicit: la mare! Normal ca reporteritzele nu puteau rata un asa breaking news si s-au dus gramada sa arate natiunii cum se distreaza oamenii muncii. Cele mai aratate noua, privitorilor de stiri televizate, sunt cluburile fitze din Mamaia.Promovate cu mult sarg de bufonul atomic primar Mazare.Am vazut cum se produceau “domni” si “domnisoare”. Nu ma refer la cum erau imbracati si imbracate sau mai bine zis dezbracate(mai ales ca ce-i frumos imi place si mie) dar vreau sa ma refer la fetzele lor.Domnii sunt in proportie de 99% interlopi, camatari,recuperatori, hoti de masini si beizadele tupeiste si obraznice.Domnisoarele , cam tot in aceiasi proportie, curveturi de toate calibrele (nici macar de high class) si fete de bani gata ale diferitilor potentati parveniti ai zilelor noastre. Baietzii dau pe goarna sume ametitoare- 20/30 milioane bani vechi de o seara. Cam doua salarii bunicele ale unora care muncesc de le sar capacele. Deci, mandra natiune, bagati bine de seama cine-si permite in ziua de azi sa se zbantzuie in cluburi, sa se prajasca la soare pe plaje exclusiviste expunandu-si tatuajele de neam prost si cefele groase ce sustin capete mari, rase si patrate.
Nu am fost in viata mea la Vama Veche.Nu prea este genul meu si n-a fost niciodata. Dar am mult mai multa simpatie pentru amarastenii care dorm rupti de beti pe plaja decat pentru cei de mai sus. Si am satisfactia ca dintre cei de la Vama Veche se vor alege cei care vor realiza ceva in viata prin forte proprii si nu dintre cei din cluburi .

Advertisements

36 Responses to “Scarba care ma cuprinde.”

  1. Anonymous May 2, 2013 at 4:40 pm #

    De cand vorbim pe blogul tau incerc fara sanse sa te fac sa accepti toate! formele de manifestare a vietii. Lumea nu poate fi compusa din eu sau (si ) tu multiplicati.Cei pe care i-ai descris mai sus se simt bine si in siguranta si isi domina complexele asa. Asa cum ei n-ar putea sa fie bine-n pielea lor altfel, nici tu nu te-ai simti bine printre mazaristi.Nu e trist ca se intampla(asta e peste tot: de la Saint Tropez la Ibiza), e trist ca tv-urile de stiri nu gasesc altceva mai bun de dat pe post.In egala masura are loc promovarea "micului si fleicii nationale" sfaraind pe gratare si dand foc padurii.Oamenii sunt aceiasi peste tot: si in Mamaia, si in padure, si in Vama. Exhibarile lor au loc altfel. Ceea ce-i diferentiaza sunt: R&B, manelele, rockul. Asa se traseaza si limitele lor estetice. In rest, platesc toti taxe, se supun acelorasi reguli si acelorasi nevoi primare.Niciodata nu vei vedea la stiri oameni in expozitii, la teatru sau la ateneu. Sau la cinema. Asta nu face rating. Concluzie: asa arata si consumatorul de stiri.

  2. razvan coltea May 2, 2013 at 8:14 pm #

    Accept cu resemnare orice forma de manifestare a vietii. Accept si ca noi nu suntem reprezentativi.Existenta , normala pe undeva , a unor asemenea specimene este o rezultanta a meltenizarii-becalizarii societatii de la noi si de aiurea.Cu adevarat trist este ca televiziunile in goana lor disperata pentru rating fac un concurs de tabloidizare a emisiunilor de stiri.Ii caracterizeaza un meltenism comun dar ii diferentiaza posibilitatile financiare. In schimb nu sunt convins ca platesc toti taxe.Pun pariu ca cei din cluburile de fitze nu platesc sau platesc cu mult mai putine taxe decat amarastenii de la gratare.Ce-i drept , si grataristii mai fac si ei un mic ciubuc ,o spagutza ceva.Dar primii fac ceea ce se numeste evaziune fiscala sau , mai rau, fac parte din grupari de infractionalitate organizata.Indignarea mea este ca reporteritzele, in imbecilitatea lor, nu pot alege din multitudinea de figuranti din cluburi decat figuri mai mult decat dubioase.Daca tot e sa ne dea imagini ce rating fac si din coada au sa sune macar sa aleaga, ele sau cei de la montaj, mutre mai de bun simtz.Si, corect, cei ce merg la expozitii, teatru si ateneu nu sunt reprezentativi. Concluzia ta e trista dar corecta.Realista.

  3. Anonymous May 3, 2013 at 6:05 am #

    Nu e o concluzie trista. Doar concluzie.Ea va conduce, cred obligatoriu, spre schimbarea in miezul structurii societatii. Degradarea va creste in asemenea masura, incat (cu cat mai repede, cu atat mai bine) implozia va genera mai intai o societate primara, canibala, apoi se vor reface ierarhiile. Asa cum s-a vietuit mii de ani.Sunt, si eu, curioasa cum va arata lumea. Si mi-e teama

  4. razvan coltea May 3, 2013 at 7:40 am #

    Asa este.Si eu am aceasta curiozitate.Si teama.

  5. Florin Staicu May 4, 2013 at 9:01 am #

    Razvane , doamna sau domnisoara probabil glumeste sau ne testeaza atentia : desi lumea inseamna mult mai mult decat noi , nu toate formele de manifestare ale vietii (in sensul particular atribuit acestei sintagme in cazul dat) sunt acceptabile . As spune chiar ca sunt o sumedenie de asemenea manifestari care ar trebui reprimate energic si fara ezitare . Spre exemplu , cum poti accepta homosexualitatea , o manifestare a vietii care contrazice flagrant unul din cele doua atribute esentiale ale vietii ?

  6. razvan coltea May 5, 2013 at 8:55 am #

    Incerc s-o inteleg.Si chiar daca eu nu i-as accepta ei vor exista in continuare.Ceea ce nu pot sa accept cu adevarat este exhibarea agresiva a acesteia prin intermediul paradelor.

  7. Florin Staicu May 5, 2013 at 12:20 pm #

    Intre a intelege si a accepta se casca un abis . Spre exemplu , majoritatea intelegem ca trebuie sa murim , dar cati dintre noi acceptam , cu adevarat , acest fapt ?…De inteles , inteleg si eu : accidental , viata produce si anomalii . Chiar in aceste conditii , nu vad nici un motiv pentru care ar trebui sa acceptam – ca sa raman consecvent exemplului ales – homosexualitatea , pedofilia , zoofilia , necrofilia s.a.m.d. . In aceeasi ordine de idei , exhibarea si incurajarea ostentativa si agresiva a acestor anomalii (includ aici si cele luate in discutie de tine) este intolerabila la modul absolut . Cum sforarii care ne conduc nu numai ca tolereaza anomaliile (ei insisi fiind monstrii) , dar le si incurajeaza si cum noua , ca indivizi izolati , ne lipseste puterea sa le reprimam , nu ne ramane altceva decat sa ne delimitam fara echivoc si de unii , si de ceilalti , si sa militam , dupa puteri , pentru normalitate .

  8. razvan coltea May 5, 2013 at 1:34 pm #

    Militarea pentru normalitate este necesara.A incuraja astfel de anomalie(pentru ca, in fond, homosexualitatea este o anomalie)este foarte periculoasa.Nici eu nu sunt de acord cu legalizarea casatoriilor homo dar mai ales cu aprobarea pentru cuplurile de homosexuali de a infia copii.Acel copil, prezumat a fi normal din puct de vedere al comportamentului sexual, o sa creasca intr-un mediu in care "normalitatea" este cu totul alta. Inteleg necesitatea juridica de a se stabili o forma de uniune civila.Dar cu casatoriile nici eu nu sunt de acord pentru ca oficializeaza la modul absolut anormalitatea.In ce priveste pedofilia, zoofilia , necrofilia, etc deja se intra in sfera penalului fiind devieri mult mai periculoase, patologice.Si in aceste cazuri totusi trebuie incercata mai intai o rezolvare de natura medicala.Cred ca inainte de a fi pedepsiti trebuiesc tratati.Ma uimeste si pe mine cum in anumite tari homosexualitatea nu numai ca este tolerata (repet, pana la un punct inteleg) dar este chiar incurajata si este foarte greu de priceput de ce.

  9. Florin Staicu May 5, 2013 at 6:45 pm #

    – Codul Penal al Romaniei din 1936 considera homosexualitatea ca fiind o relatie sexuala nefireasca , la fel ca zoofilia , necrofilia etc . Codul Penal al RSR din 1968 pedepsea inclusiv relatiile homosexuale consimtite . Art. 200 a fost modificat in 1996 si abrogat abia in iunie 2001 , la presiuneile furibunde ale "societatii civile" si ale Consiliului Europei . – Pretentiile pederastilor (uniune civila , casatorie , adoptie copii) sunt incalificabile si absolut inacceptabile . Homosexualitatea este o anomalie care ar trebui permanent descurajata si reprimata (inclusiv prin sanctiuni penale graduale) . – Personal as trata pedofilia cu un medicament cal. 5.6 aplicat direct in ceafa .- Apologia si cultivarea anomaliilor de toate felurile este parte din efortul concertat intreprins de promotorii Noii Ordini . Un om cu un sistem de valori nepervertit , clar si solid este dificil de stapanit . Idiotul abrutizat si lipsit de capacitatea de a mai distinge intre normal si anormal este sclavul perfect .

  10. razvan coltea May 5, 2013 at 7:45 pm #

    Esenta ai subliniat-o in ultimele fraze.Da, idiotul abrutizat e sclavul perfect.Apropo de homosexualitate am observat un fapt:in America sunt foarte trendy, este de maxim bonton sa fii fagot. Dar cand un om politic este prins asupra faptului cariera lui se incheie cu mare viteza.Asta ma face sa cred ca fatarnicia lor a atins cote uriase.Sunt de acord cu neincurajarea comportamentelor deviante de orice fel .Singura problema, din punctul meu de vedere, este pedeapsa.Pentru ca daca persoana respectiva are o deviere de natura genetica, daca el este sincer in ceea ce simte, a-l pedepsii este destul de dificil.Si nici nu ai cum sa-l aduci pe calea normalitatii.Pedofilia iese din discutie si , oricum, este destul de dur pedepsita chiar si in lipsa pedepsei capitale.

  11. Florin Staicu May 6, 2013 at 12:58 pm #

    Desi discutia pe tema pederastiei s-a lungit mai mult decat as fi vrut , consider necesara inca o precizare : in contra opiniei generale , nu exista dovezi stiintifice care sa ne permita sa sustinem ca homosexualitatea ar fi o maladie genetica . Punct . Prin urmare , homosexualii nu se nasc homosexuali , ci devin homosexuali . Nu insist asupra cauzelor acestei deveniri , dar presupun ca principala cauza este coruperea .Evident ca sunt o multime de "cercetatori" care sustin contrariul , dar intotdeauna omit sa prezinte dovezile stiintifice (sau daca o fac , se dovedeste instant ca sunt fie fabricate , fie "gresit" interpretate) .As face pariu ca cel/cei care ar reusi sa dovedeasca stiintific eventuala natura genetica a deviatiei ar lua urgent premiul Nobel pentru medicina … Pentru pedofilie singura pedeapsa rezonabila este pedeapsa capitala .

  12. Anonymous May 7, 2013 at 8:15 am #

    Am lipsit cateva zile si vad multa activitate aici. Nu sunt acum in masura sa structurez o analiza, dar nici nu vreau "sa scap cu fuga", asa ca voi lua lucrurile pe rand, raspunzand la fiecare din interventiile dvs. Alice

  13. Anonymous May 7, 2013 at 8:33 am #

    Nu glumesc. Si nu va "testez atentia". Eu sunt putin rasista, dar incerc sa-mi reprim aceata pornire…chiar daca nu mi-o reprim, nu sunt in stare sa schimb modul in care atarna balanta impartirii etnice…Nu-mi plac reptilele. Nu pot sa trag de aici concluzia ca ele nu exista. Nu-mi plac homosexualii. Imi inspira un amestec de oroare si mila. Vorbeam mai sus despre incapacitatea societatii(in stadiul in care a ajuns acum) de a extirpa formele de manifestare nesanatoase, de degradarea ei teribila (desi in istoria recenta Roma a mai consemnat acelasi tip de macinare sociala, morala, umana in totalitate – soldata cu caderea politica a imperiului, implozia sociala, modificarea credintei! prin reinventarea valorilor) si despre necesitatea restructurarii ei.Societatea democratica moderna nu mai are anticorpii necesari sa poata extirpa propriile creatii ratate.

  14. Anonymous May 7, 2013 at 8:37 am #

    Razvan, ai vazut tu rahat fara mot?"exhibarea agresiva a acesteia prin intermediul paradelor" e singura metoda prin care ii vedem si doar astfel ne putem da seama cat de departe s-a ajuns.

  15. razvan coltea May 7, 2013 at 8:50 am #

    M-am prins ca ai lipsit.

  16. Anonymous May 7, 2013 at 9:02 am #

    Sa nu ne ascundem fata de noi insine. In sinea noastra, fiecare dintre noi traim cu sentimentul implacabil al mortii. Purtam tragedia devenirii in noi. Si o acceptam.Scriam aici despre sceleratii care conduc lumea. Vorbeam despre capii UE care sunt un fel de Basescu multiplicat. Nu ei sunt vinovatii starii de fapt, ei sunt produsul firesc al starii de acum a societatii. Asa arata lumea in care traim. Faptul ca vorbim acum despre asta se datoreaza momentului in care ne aflam(nu numai temporal). Poate intr-o alta lume n-as fi comentat nimic pe bloguri…n-aveam de ce. As fi fost prea ocupata sa-mi savurez linistea si starea de bine.Ce intelegeti prin "sa militam"?

  17. Anonymous May 7, 2013 at 9:08 am #

    Ai dreptate"Nici eu nu sunt de acord cu legalizarea casatoriilor homo dar mai ales cu aprobarea pentru cuplurile de homosexuali de a infia copii.Acel copil, prezumat a fi normal din puct de vedere al comportamentului sexual, o sa creasca intr-un mediu in care "normalitatea" este cu totul alta."De fapt, aici e cheia in care trebuie judecat pericolul homosexualitatii. Punerea sub semnul intrebarii a genezei.Bancul cu geneza poporului roman "din doi barbati cu brate tari" n-ar mai avea haz…

  18. Anonymous May 7, 2013 at 9:20 am #

    Absolut corect. Dar vad ca in schimbul dvs de idei ati alunecat incet spre concluzia pe care o expuneam si eu mai sus(2mai2013, 23.05). Poate nu am stiut sa ma fac inteleasa.Sunt aici mai multe planuri de analiza:1. analiza individului ca matrice comportamentala2. analiza societatii ca rezultanta a valorilor individuale ce o compun si care coboara in mod constant standardele3. analiza accidentelor sociale genetice, prin impactul pe care-l pot avea in devenirea societatii4. qui prodect?Nu cred ca exista niste alesi papusari care fac si desfac toate aceste itze. Cred in macinarea si autodistrugerea angrenajelor ce compun lumea. Ea nu se petrece acum prima oara, cred ca din timp in timp, lucrurile duc aici. E suficient sa aruncam o privire peste umar spre marile forme de organizare a oamenilor in societate, spre marile imperii infloritoare la un moment dat si care au disparut autodevorandu-se.Cred in acel echilibru care va face la un moment dat curatenie…indiferent ce-o insemna asta

  19. Anonymous May 7, 2013 at 9:24 am #

    Nu cred in pedeapsa. Cred in "izolare", in carantina. Pentru sanatatea societatii.

  20. razvan coltea May 7, 2013 at 10:10 am #

    Oarecum, cu exceptia paradelor si a balciului in tarile unde se casatoresc la sfatu' popular, se cam izoleaza si ei.Ai adus multe probleme in discutie si o sa incerc un pic mai tarziu sa raspund la ele.

  21. razvan coltea May 7, 2013 at 11:12 am #

    Evolutia Imperiului Roman ma fascineaza si pe mine.Prabusirea lui datorita cauzelor pe care le-ai enumerat a dus la un recul extraordinar al Europei care cu greu s-a urnit dupa mai mult de un mileniu , exceptand Spania maura si Imperiul Bizantin.Dar si acolo cam aceleasi naravuri le-au adus pieirea in fata unor forte mult mai primitive dar mai hotarate.Chestie care nu ma linisteste deloc pentru ca tampitzii de conducatori n-au invatat nimic din istorie.

  22. razvan coltea May 7, 2013 at 11:20 am #

    Imi amintesc un interviu al Andreei Esca unde povestea despre stagiul ei la CNN.Se pare ca este un post de televiziune bine garnisit cu fagoti.Se pare ca la un anumit moment si ei i s-au facut avansuri pe care ea le-a respins cu hotararea ce o caracterizeaza replicandu-le ca ea percepe homosexualitatea ca pe o anormalitate.Raspunsul pe care spune ca l-a primit m-a dat pe spate.Suna cam asa:"da' de unde stiti voi ca sunteti normali.Poate noi suntem cei normali!"(citez din memorie cu aproximatie).Aceasta atitudine ma irita din partea lor. Ca esti pidosnic, lesbi, mai pot sa inteleg.Ca vrei niste drepturi civive in conditiile in care vietuiesti alaturi de o persoana multi ani de zile si anumite bunuri sunt achizitionate din bani comuni mai inteleg.Dar a sustine public normalitatea unei anormalitati nu sunt de acord si nu accept.

  23. razvan coltea May 7, 2013 at 11:37 am #

    Si ca sa fac o paralele cu Imperiul Roman ceea ce se intampla acum in Occidentul opulent si pervertit cam spre asa o finalitate se indreapta.Au preferat sa permita o imigratie aberanta a tuturor neavenitilor care, cu un tupeu maxim, au inceput sa-si impuna modul lor de viata in fata unei societati care, luand cuvintele "democratie" si "drepturile omului" in gura s-a trezit cu milioane de turci(cazul Germaniei), magrebieni si africani negrii care nu numai ca nu s-au adaptat("integrat" e cuvantul la moda acum) ba mai mult , au mictzionat pe sistemul de valori occidentale care, aratand o larghete la punga incredibila, le-a dat tot soiul de ajutoare pentru a nu muncii .Le-au permis sa-si ridice moschei, sa-si intinda covorasele in mijlocul trotuarelor pentru rugaciuni si sa-si plimbe femeile cu burka pe fata.Si le-au dat cetatenia.Si unii dintre acestia i-au rasplatit punand cate o bombitza pe ici pe colo.Acest fapt nu m-ar indigna chiar atat de tare daca nu mi-as aminti cu cata greutate au fost acceptati romanii acolo.Nici pana in ziua de azi nu vor sa ne primeasca negandindu-se la faptul ca nu romanii pun bombe si nici sarbii prezentati de filmele imbecile americane drept mari teroristi ai planetei.

  24. razvan coltea May 7, 2013 at 12:52 pm #

    Corect!!

  25. Anonymous May 7, 2013 at 1:45 pm #

    Gresesti.Cand iti place sa vina altii si sa faca treburile murdare (sclavii moderni), trebuie sa stii ca la un moment dat vine si scadenta. Cat despre sistemul de valori occidentale, are rost sa mai spun ca nu am condescenta fata de valorile nonoccidentale, ci le recunosc deopotriva. Faptul ca occidentul si-a formulat un set de legi, pe care toti ne-am grabit sa le numim civilizatoare, e o chestiune de gust.Imperiul britanic s-a amagit 100 ani ca a cucerit perla coroanei. Nu au inteles nici pana acum ca nu pot invinge o filosofie de viata prin coercitie economica. Cu ce s-au ales? Cu India si Pakistanul plimbandu-se nestingherite la Londra. I-au inghitit hindusii, cu totul. De ce? Chiar tu ai raspuns: "Occidentul opulent si pervertit cam spre asa o finalitate se indreapta"

  26. Florin Staicu May 7, 2013 at 2:13 pm #

    Vis a vis de "sentimentul implacabil al mortii" , doua observatii : – cei mai multi dintre noi traim sentimentul implacabil al mortii altora , propria moarte ramanand , pana in ultima clipa , o simpla ipoteza ; – intre judecata ipotetica si confruntarea cu perspectiva mortii iminente se casca un alt abis . In legatura cu distinctia dintre cauza si efecte , de acord . Pe de alta parte , in cazul particular relatia de determinare intre sistem si politicieni este cel putin echivoca . Prin urmare , a-i exonera de raspundere pe motiv ca sunt produsii sistemului iese din discutie .In context , a milita cuprinde toate nuantele intre a te delimita de anormalitate si a lupta impotriva acesteia . In opinia mea , comentand pe acest blog la maniera la care comentati , militati .

  27. Florin Staicu May 7, 2013 at 3:01 pm #

    Spre deosebire de imperiile de care amintiti , imperii care s-au prabusit , in principal , din cauza slabirii progresive a structurii interne la care s-au adaugat presiunile popoarelor exterioare , noi suntem confruntati cu mai multe tipuri de crize care se suprapun si se potenteaza reciproc . Oricare dintre aceste crize luate in parte ar pune sub semnul intrebarii viitorul acestei civilizatii . Altfel spus , avem in fata furtuna perfecta . Nu sunt deloc curios sa aflu cum va arata lumea dupa ce va fi maturata de furtuna care se ridica dincolo de orizont .

  28. razvan coltea May 7, 2013 at 3:16 pm #

    De acord.Cu o mica obiectie: daca i-ar fi inghitit numai hindusii.Partea proasta e a ca i-au inghitit pakistanezii care sunt un pic cam islamisti.Am fost si eu in Londra si am vazut cu ochii mei.

  29. razvan coltea May 7, 2013 at 4:02 pm #

    Ba eu sunt curios.Dar , mai mult, vreau sa stiu cum putem evita un colaps cu care eu nu sunt de acord.Cu care nu pot sa ma impac atata timp cat unii dintre noi au cap ca sa nu ne ploua in gat.

  30. razvan coltea May 7, 2013 at 4:29 pm #

    Incerc sa sintetizez:anormalitatea, in toate formele in care se intrupeaza, a existat si va exista in continuare.Nu ma refer numai la cea de natura sexuala ci la orice fel.Ajunge sa deschizi un post de televiziune de stiri sau o publicatie online ca sa te izbesti de ea fie ca e la ora 6 dimineata sau 21 , fie ca are bulina cu 12 ani sau 18.Vreau , nu vreau ,trebuie sa coexist cu ea.Alternativa este ori sihastria, retragerea in natura si izolare totala, fie punerea steangului de gat sau eliminarea la o maniera brutala.Nu am de gand sa comit nici una nici alta.Incerc sa iau totul ca pe un dat, ca pe o etapa inerenta in evolutia noastra.Daca aceste devieri vor duce la extinctia fiintei umane, asta e!Nici n-o sa-i impusc pe pidosnici , nici n-o sa-i incurajez cu aplauze.Pot doar sa sper ca omenirea, in spiritul ei de evolutie, n-o sa se lase contaminata intr-atat incat sa-si pericliteze propria fiinta.Poate ca in tinerete as fi fost mult mai radical.Acum, desi nu sunt cu mult mai intelept, sunt poate un pic mai tolerant.Ceea ce pot sa spun este ca niciodata nu am fost dispus sa accept ca cineva, perceput de mine drept anormal(si prin asta inteleg intreaga gama ce poate definii acest termen) sa sara calu'.Atunci devin eu intolerant cu tot ce poate rezulta din acest fapt.Si, cateodata, ma mir si eu ce ganduri intunecate, sinistre, imi strabat creierii.

  31. Florin Staicu May 7, 2013 at 5:46 pm #

    Ai grija ce-ti doresti , Razvane . Teoretic , pentru evitarea colapsului ar trebui schimbata paradigma socio-politico-economica (descrestere demografica accelerata , renuntarea imediata la economia bazata pe crestere , descurajarea speculei , limitarea anumitor drepturi cetatenesti , politicieni onesti si dedicati comunitatii s.a.m.d.).Chiar si in aceasta perspectiva utopica nu sunt convins ca procesul ar putea fi oprit . Evident ca anormalitatea (raul) a existat dintotdeauna . Diferenta este ca acum ni se pretinde sa acceptam anormalitatea drept normalitate si maine-poimane si reciproca . Personal refuz sa accept asa ceva . In ceea ce priveste speranta in ceea ce tu numesti "spiritul de evolutie al omenirii" , cred ca este momentul sa citesti "Cele opt păcate capitale ale omenirii civilizate" scrisa de K. Lorenz , intemeitorul etologiei umane .

  32. Anonymous May 8, 2013 at 7:35 am #

    1.Confruntarea cu perspectiva mortii depinde de cat de departe vrem sa ne impingem limitele cunoasterii de sine. Putem sa facem acest exercitiu. Doar ca traim 1% din ce am putea trai. Am fost creati cu tot kit-ul de instalare si utilizare, "cuceririle moderne" ne-au transformat , insa, in infirmi. Am pierdut aproape toate! legaturile cu mediul. Nu intru in amanunte acum.2.Sa ne intelegem: nu ma gandeam sa exoneram politicienii de raspundere, ideea era aceea ca intr-o societate stabila in valori, aceasta nu ar permite accesul lor in pozitiile pe care le ocupa, iar daca accidental, acest lucru s-ar produce, ar fi imediat scuipati(extirpati).3.Spuneati:"imperii care s-au prabusit , in principal , din cauza slabirii progresive a structurii interne la care s-au adaugat presiunile popoarelor exterioare , noi suntem confruntati cu mai multe tipuri de crize care se suprapun si se potenteaza reciproc ". Pai cu asta s-au confruntat si ei. Doar ca istoria a consemnat succint evenimentele, iesind la suprafata doar cele precizate de dvs. Iar istoria a fost scrisa de oameni. La comanda, in general. Putine lucruri din subsolul evenimentelor au ajuns la noi. Daca asimilam cuceririle tehnologice ce insoteau inflorirea fiecarui imperiu la tehnologiile actuale, daca asimilam consumerismul de atunci la cel de acum, daca…(putem continua), constatam ca lucrurile se repeta, la prima vedere, ciclic, dar de fapt, intr-o spirala ce conserva cate putin din toate si adauga tehnologie (in fapt, comoditati ce creaza dependente, infirmitati).Acesta e si motivul pentru care spuneam ca sunt curioasa de ceea ce va urma. Sunt si ingrijorata. Pentru ca incerc sa fac o proiectie temporala peste 40 ani si mi-e frica pentru ceea ce va trai fiica mea.

  33. razvan coltea May 8, 2013 at 8:47 am #

    O sa caut cartea.

  34. Florin Staicu May 8, 2013 at 10:10 am #

    1. Fie ca o aveti , fie ca nu o aveti , este inutil sa insist asupra perspectivei in discutie . 2. Precizarea este utila . "Nu ei sunt vinovatii starii de fapt, ei sunt produsul firesc al starii de acum a societatii (…)" m-a dus cu gandul in cu totul alta directie .3. Cu siguranta nici unul din imperiile de care aminteati nu s-a confruntat cu o criza financiara . Si nici cu una a datoriilor suverane . Si nici cu una energetica . Si nici cu una a resurselor naturale . Si nici cu una demografica . Si nici cu una a deseurilor de toate felurile . Si nici cu schimbari climatice provocate si accelerate . (Si pot continua .) Spre deosebire de predecesori , noi am atins anumite limite fizice dincolo de care pur si simplu nu putem trece decat daca infestam alte planete ….In alta ordine de idei , parte din argumentatia d-vs. este usor fortata . Spre exemplu , nu putem vorbi in nici un caz de consumerism in absenta unei productii agricole si industriale de masa . Desi istoria este ciclica , scapati din vedere un amanunt esential : spirala pe care ne miscam are un inceput si cu siguranta are si un sfarsit

  35. razvan coltea May 8, 2013 at 12:25 pm #

    V-am recitit comentariile si trebuie sa recunosc faptul ca, pornind de la postarea mea destul de banala, discutia a lunecat intr-o directie foarte interesanta.Nu sunt adeptul unor comentarii strict la subiect.Si incep sa ma simt destul de fudul pentru ca , realmente, opiniile voastre sunt mult mai destepte decat cele de pe bloguri mult mai titrate.

  36. Anonymous May 8, 2013 at 2:14 pm #

    De acord. Fiecare epoca istorica a generat si crize in acord cu stadiul de dezvoltare. De aceea vorbeam despre spirala.Recunoasteti, insa, ca, spre deosebire de predecesori, noi ne-am si indepartat de sursa. Nu scap din vedere sfarsitul spiralei. Sper insa sa putem reinventa moduri de viata. Fara sa infestam alte lumi.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: