Un spectacol dezgustator.

13 Feb

Asistam de o buna perioada de vreme la un spectacol dezgustator care s-a invartosat in ultimele zile cand a dat in clocot. Toti cei care s-au radicalizat si s-au situat in luarile lor de pozitie intr-o tabara  sau alta au uitat mesajul initial lansat de USL , impactul sau la public devastator pentru camarila basista, si mobilizator pentru cei care in 2005 s-au lasat pacaliti de o caricatura ce printr-un accident al istoriei si aerul rarefiat din “duminica  tampitului ” a ajuns presedintele Romaniei.Care, prin inestimabila contributie a prostanacului, a ocupat acest post pentru doua mandate.Lungi,de 5 ani, dupa pohta ce-a pohtit a Bombonelului.
O gramada de imbecili si-au dat mana in aceasta hora a absurdului umbland din post in post de televiziune si explicandu-ne in extenso cum Antonescu e rau, “presedintele” Daniel Constantin e un merituos ce noi, cretinii care-i urmarim , nu pricepem ce mare pierdere ar fi  daca nu s-ar aseza alaturi de Ponta cu Iohannis de manutza. Urmaresc cu scarba cum o televiziune, recte Antena 3, care timp de un an si jumatate l-a ridicat in slavi pe Antonescu  dintr-o data descopera scrasnind din dinti ce vipera plina de defecte a incalzit la san. Este incredibil cum o nulitate politica precum Daniel Constantin a putut sa starneasca atata patima in randul gunoaielor care au tupeul sa se recomande a fi jurnalisti. Ma intreb cat de tampitzi ne crede Varanul pe noi, pulimea inepta. Si cat de tampitzi ne crede infantilu’ cu explicatiile pe care le-a dat  justificand inaltatrea la rangul de vicepremier a aceluiasi Constantin.Toata discutia despre  “Partidul Conservator” arunca in derizoriu atat gasca de jurnalisi-mercenari de la Antena cat si pe penibilul care se intituleaza prim ministru. BAI TAMPITZILOR, ACEST PARTID NU EXISTA!!! Este o flatulentza.Un nimic . In sondaje la ” si altii”.
Desi incepusem sa-l privesc cu alti ochi pe Antonescu, sa-i nu-i mai acord creditul de acum cativa ani, tot acest circ politico-mediatic starnit de cei care nu mai vor sa-si respecte angajamentele prevazute in actul de constituire al USL ma face sa-l sustin in continuare. Cum as putea altfel cand apare pe sticla un jigodel ca Daniel Constantin care arata un docoment prin care PC-ului ii reverea sefia senatului si liberalilor candidatura la presedintie? Pai pentru USL ar fi fost de tot rasu’ ca Antonescu, cel care a tras USL-ul dupa el, sa stea cuminte in bancutza la senat asteptand alegerile prezidentiale iar formidabilul Daniel sa prezideze senatul. Ar fi fost o imbecilitate crunta de care si-au dat seama iar Antonescu a fost pus exact acolo unde trebuia adica al doilea om in stat. Si a fost pus atunci cand inca nu se stinsese scandalul plagiatului si nici nu ni se stersese de pe retina imaginea  umila a infantilului de la “brusel” dupa ce primise lista pentru  chelneri de la Barosu.
Imi place tzafna si orgoliul lui Antonescu.Si gura lui spurcata fara egal.

Advertisements

32 Responses to “Un spectacol dezgustator.”

  1. Florin Staicu February 14, 2014 at 6:31 am #

    Ce parere ai despre ultimele dezvaluiri facute de Constantin , respectiv despre faptul ca Antonescu nu numai ca stia despre pactul de coabitare , dar chiar l-a supervizat ? Adaugat la faptul ca a batut laba , pe sest , inainte de alegeri , cu UDMR-ul (dupa care s-a dat lovit) , ca a inghitit galusca cu UNPR-ul , ca a trecut peste numirile din DNA si Procuratura Generala etc. , nu ti se pare cam mult ?

  2. Anonymous February 14, 2014 at 9:03 am #

    E mult. Pe mine ma amuza in primul rand insistenta cu care-l impinge pe merituosul Iohannis in fata.
    Boc e un foarte bun primar: e gospodar, cuminte, se poate spune ca nu a bagat mana pana-n prasele, etc… dar e politician? Dar mai ales, de ce se otaraste insusi Iohannis la restul boborului uselist? Cand ceilalti patru, cu toate metehnele lor, puneau la cale referendumuri care le aduceau oprobiul dirijat al Europei, Iohannis, in spilhoseni, isi gospodarea linistit si netulburat orasul, leganandu-se la bere. Intre noi, sa-l pupe si-n culcare si-n sculare pe Caramitru pentru desemnarea Sibiului “capitala culturala…” si pomparea de bani…Ce alta treaba ii mai ramanea edilului, decat sa puna la dispozitie 20ha cu utilitati pt platforma industriala? Ca de restul, s-au ocupat banii atrasi…
    Mie mi se pare contraproductiva insistenta lui Antonescu. In primul rand lui nu-i face bine. Chiar daca spera ca asezarea lui Helmut la fereastra prietenilor germani i-ar aduce simpatia acestora…
    Germania a trimis, cu simpatie, in primavara lui 1990 la Selimbar primele 14 containere radioactive. Asa, ca ajutoare dupa revolutie…
    Inca ceva, daca Antonescu era barbat de stat, nu inghitea toate galustele pe care i le-a servit Ponta. Iesirea din rahat acum e tarzie. Atunci, era altceva.
    Alice

  3. Anonymous February 14, 2014 at 9:17 am #

    Daca intentia PSD de a-si aroga rolul de partid locomotiva, ca si intentia PSD de a da presedintele ca si toate manevrele PSD si PC de a forma alta majoritate erau atat de vizibile pentru noi toti, exclud ideea ca Antonescu nu a vazut nimic, sau ca era legat de maini da catre baronii PNL. Antonescu a facut totul de unul singur. Totdeauna.
    Ce l-a indemnat sa stea pana acum?
    Ce l-a indemnat sa plece acum, daca tot a stat?

  4. Anonymous February 14, 2014 at 12:28 pm #

    Cu Parere de rau nu pot decat sa constat un sir de coincidente, cred eu neintamplatoare:
    1) Basea si-a dat seama ca, cu toata ravna lui Boc, nu va putea in veci ridica peste 5% PMP-ul lui (un fel de plm);
    2) Desi initial cochetase cu ideea, acum ii da si Isarescu cu flit, deci “dreapta” lor ramane fara un candidat serios;
    3) Dupa bombele “mosia Nana” si “benzinariile Gazprom”, Dna Pulan (care f… EU), nu i-a putut garanta nimic;
    4) In aceasta situatie, ce-i ramane altceva de facut combinagiului, decat sa aplice eterna lui “solutie imorala”, dar acum simultan, la doua capete: presiuni asupra Varanului, sa ceara post de vice pt.lindicul Constantin si cantece se sirena de Plescoi asupra lui Crin, cum ca, sa-i lase dracului pe PSDisti, ca ei oricum isi vor sustine candidatul propriu, iar el ar putea fi, chipurile, sustinut de toti “oamenii de dreapta” (care, aia din plm??);
    5) Dupa valul de ministri penelisti luati cu duba, Crin a turnat gaz peste foc, comitand recent cateva erori majore, cea mai mare fiind descotorosirea inexplicabila de Chitoiu (care era pe cale sa remonteze partial gaura datorata evaziunii fiscale!);
    6) Crin si-a pus jumatate de partid in cap, iar gruparea lui Tariceanu isi ascute topoarele.
    Nu-l vad bine! Mi-e teama ca, tot clamand in stanga si-n dreapta asa-zisa sa “intransigenta” (apropos: de ce a mintit spunand ca el nu a vazut pactul de kkt Basea-Ponta?!?), va pierde tot, absolut TOT. Si a distrus si USL-ul, spre marea bucurie a lui Basea.

  5. razvan coltea February 14, 2014 at 3:44 pm #

    @Florin,
    In primul rand Daniel Constantin, tzucalar al varanului, nu este un personaj credibil.Este posibil sa fi avut proiectul pactului de coabitare pe masa cu cateva zile inainte , sa fi facut observatii pe el si sa nu fi fost de acord.Poate mi-a scapat mie dar nu am inteles ca l-ar fi supervizat.Palma batuta cu UDMR-ul s-a facut in contextul in care toata lumea se astepta ca Basea , in situatia in care USL-ul ar fi avut 49,99% la alegeri, sa fi fortat, in stilul lui caracteristic de mitocan politic, o alta majoritate.Cu mari sanse de reusita.Basca faptul ca aceiasi palma a batut-o si PSD-ul.Galusca cu UNPR-ul a fost acceptata in aceleasi conditii iar daca se dadea cocos si refuza pactul incheiat de infantil pentru procurori nu-i ramanea decat sa iasa de la guvernare in martie 2013 ceea ce ar fi fost o decizie politica mai mult decat catastrofala.
    Nu spun ca Antonescu este Luceafarul politicii romanesti actuale dar in contextul ofertei pentru decembrie este cel mai mic rau posibil.

  6. razvan coltea February 14, 2014 at 3:55 pm #

    @Alice,
    Iohannis a avut momentul lui de glorie si de credibilitate atunci cand, propus fiind pentru functia de premier, a fost suntat de hahalera zbanghie.In rest, nu este intruchiparea lui Mesia pe pamant.Este bagat in fata pentru ca este perceput ca un personaj credibil, serios, neamt care vorbeste putin si face mult.In momentul de fata , al celei mai grave crize politice de dupa castigarea alegerilor, este singurul personaj din varful ierarhie peneliste care se bucura de prestigiu si credibilitate.Repet, asta e perceptia, nu stiu si daca adevarul.In ce priveste chestiunea cu Sibiul ai dreptate, omul a beneficiat de o conjunctura foarte favorabila.Crezi ca daca primarul Sibiului ar fi fost etnic roman s-ar mai fi declarat orasul drept capitala culturala europeana?In ce priveste iesirea din rahat iti dau dreptate.S-a afundat in el timp de un an jumate si acum este foarte greu sa iesi curat-uscat din el.Dar, asa cum am mai spus , este raul cel mai mic.

  7. razvan coltea February 14, 2014 at 4:11 pm #

    @Anonymous,
    Imi cer scuze daca gresesc dar nu cred ca esti Alice.Daca am dreptate te rog sa te semnezi cumva ca sa nu fac confuzii in viitor.
    1) Ai dreptate.
    2) Am mai auzit teoria asta acum cateva zile si sunt de acord cu ea.
    3) Iar sunt de acord.
    4) Reintromisionatu' face ce stie el mai bine, toata lumea politica ii cunoaste metodele asa ca n-ar trebui sa fie o surpriza pentru nimeni.
    5) Nu cred ca descotorosirea de Chitoiu este o eroare majora si nici inexplicabila.Avand tangenta cu domeniul pot sa afirm ca respectivul domn nu a facut nimic pentru combaterea evaziunii fiscale.Din contra, lalaind reorganizarea Directiei Antifrauda concomitent cu desfiintarea Garzii Financiare, bulibasala cu infiintarea directiilor regionale( o lunga perioada de incertitudine pentru amploatitzii de la fisc care si-au pus coada pe spinare) etc. etc. adica smenuieli pentru interesele gruparii Rusanu, anul 2013 a fost pierdut de facto pentru incasarea creantelor la buget.Ca dovada, la sfarsitul anului s-a facut o rectificare bugetara tocmai pentru ca nu s-au putut incasa sume foarte consistente.Si eu mai am banuiala ca “prietenii stiu de ce” i-au scapat lui Crin documente despre smenuielile de la ASF. Urmeaza sa vedem in foarte scurt timp ce-o sa se mai intample acolo.
    6) E posibil sa ai dreptate dar pentru mine Tariceanu este nimeni in drum.Poate ma insel.
    In ce priveste viitorul lui Crin si eu am anumite indoieli.Mai ales ca jigodiile de la Antena au intors armele impotriva lui.

  8. Florin Staicu February 14, 2014 at 6:55 pm #

    Daca nu ar fi fost de acord cu pactul , ar fi trebuit s-o spuna , raspicat , INAINTE de semnarea acestuia (fiindca indiscutabil a stiut de el) . Daca , in pofida opiniei lui , pactul ar fi fost semnat , ar fi trebuit fie sa scoata imediat PNL-ul din USL , fie , daca partidul s-ar fi opus , sa demisioneze din functia de presedinte si sa paraseasca PNL-ul . Asa si-ar fi pastrat demnitatea si credibilitatea si poate si-ar fi asigurat si viitorul politic . In loc de asta , a ales sa faca piruete , s-o dea pe dupa cires si sa ne tina de prosti . In opinia mea , momentul pactului a fost ultima lui sansa . A ratat-o cu brio . Din acel moment , Antonescu este , pentru mine , nimic mai mult decat Constantin , Ponta sau oricare alta japita de politician . O spun cu regret . Spre deosebire de multi altii , Antonescu ar fi putut fi …
    Argumentele de tipul “politica presupune compromisuri” nu tin . Indiferent de imprejurari si de miza , exista o limita pentru orice compromis . O poti depasi , dar iti pierzi si onoarea , si credibilitatea si stima de sine .

  9. razvan coltea February 14, 2014 at 7:45 pm #

    Din pacate politica impune intotdeauna compromisuri si nu numai la noi. Germania , mama si tata democratiei europene, sta sub umbrela unui imens compromis politic. Toata istoria noastra post decembrista a fost un lung sir de compromisuri.De ca ar face exceptie guvernarea USL? Am mai spus-o, era practic imposibil sa fi facut acel gest si a rupe USL-ul inainte de a se instala la guvernare.Socul ar fi fost enorm si , cu putine exceptii, ce mai mare parte a populatiei l-ar fi invinuit pe Antonescu de un orgoliu nemasurat.Nu s-ar fi intamplat nimic bun, pesedieii i-ar fi inlocuit pe liberali cu UDMR-ul si si-ar fi vazut de treaba.Iar daca ar fi demisionat din functia de presedinte PNL nu s-ar fi rezolvat nimic pe fond.Ar fi fost aplaudat o saptamana, Taricelu s-ar fi instalat presedinte , apoi ar fi fost uitat. Cazut cortina.Eu n-as fi fost de acord cu demisia lui. Daca observi , absolut nimeni nu-i reproseaza alianta cu Partidul Antena dinaintea celei cu PSD-ul.Si atunci a fost tot un fel de prostituare dar care i-a adus accesul la cea mai importanta televiziune de stiri.Nimeni n-a comentat pentru ca era o etapa absolut necesara in tentativa de debarcare a guvernarii-marioneta.

  10. Anonymous February 14, 2014 at 7:50 pm #

    Nu va inselati, nu sunt Alice! Va pot spune doar ca am o oarecare legatura cu vecinii si prietenii dvs.din tinerete (Cart.Militari – Aleea Cetatuia!).

    Va urmaresc postarile de ceva vreme si va apreciez “intransigenta”, care, uneori imi intuneca si mie dreapta judecata. Deh, si eu sunt patimas din fire! Si eu ma inflacarez cand constat ca unii sau altii imi subestimeaza inteligenta.

    Revenind la Dl.Antonescu, un singur lucru as vrea sa adaug: tare mi-e teama ca va deveni acel simbol tragic, specific istoriei noastre nenorocite. Cum se ridica unul mai cinstit, care spune adevarul, dovedindu-se “intransigent”, cum se fac toti luntre si punte si il casapesc (vezi Eminescu, Labis, Codreanu…). Nu ma tem ca va fi asasinat, ma tem ca va fi “lucrat”, izolat si marginalizat. Iar cand mai contribuie si el la propria-i demolare, chiar ca-mi pare rau! In plus, tot acest circ mediatic excesiv cred ca face enorm de mult rau! De ce nu au negociat intre patru ochi, ferind publicul de aceasta tiganie, aceasta punere a poalelor in cap, atat de distructiva pentru USL ?!?

    Crin si suporterii liberalilor sunt furiosi pe Varan si au ajuns acum sa infiereze A3! Este o eroare uriasa sa procedezi astfel! Basescu a devenit absolut ridicol prin lupta lui cu mogulii, ca apoi sa devina sursa de idei geniale pentru promo-uri de succes! Politicienii care infiereaza media sunt pierduti! Cred ca daca ar fi cedat un loc la europarlamentare pentru nenorocitii aia din PC, contra sustinere deplina de la A3, ar fi castigat inca 5, poate chiar 10% la alegeri!! Eu zic ca era un targ avantajos. Dar, deh! De multe ori, mandria si domnia se platesc scump!

  11. razvan coltea February 14, 2014 at 9:41 pm #

    Ma bucur ca ma urmareste cineva , posibil cunoscut, din Bucuresti si m-ati facut curios.
    Antonescu este deja lucrat,izolat , marginalizat si, asa cum bine ati observat, circul mediatic nu-i profita deloc. Din pacate negocierile la noi, chiar daca sunt purtate intre patru ochi, apar cu maxima celeritate sub forma de stenograme, ” pe surse” sau pur si simplu date-n fapt de doi dintre cei patru ochi. Din cate imi aduc eu aminte in decursul timpului nu Antonescu a dat in presa continutul unor negocieri ci infantilul , nu neaparat direct ci prin interpusi.In mod cert s-a dorit sifonarea in presa a acestor negocieri iar scopul , cel putin mie, imi este evident: crearea tuturor conditiilor pentru debarcarea liberalilor.Desi secatuita de furaciunile din ultimii 24 de ani tot a mai ramas destul cascaval de papat.De ce l-ar mai imparti cu liberalii? Doar pesedistii au niste guri mari, hraparete si burdihane pe masura.In ce priveste Antena 3 eu insumi sunt furios.Nu este vorba de infierare ci de o realitate care-mi zgarie retina si timpanul.Si nu cred ca cedarea unui loc la europarlamentare ar fi schimbat situatia pe fond.Antena 3 se identifica total cu varanul iar acesta are propria lui agenda care in nici un caz nu-l are pe micul Constantin in centrul ei.Agenda varanului este scaparea de parnaie si razbunarea pe basel. Parerea mea este ca mizand pe infantil a mizat pe un cal gresit.Dar sub presiunea scurgerii timpului si a unei condamnari cu executare in prima instanta varanul a luat o decizie eronata pe care o s-a regrete mai tarziu.

  12. Anonymous February 15, 2014 at 3:29 am #

    @ Anonimus, ” mandria si domnia”, dar uneori si prostia. Si nu ma refer aici la prostia pura, ci la inabilitatea de a face compromisuri necesare (ordine in partid fara a strica perceptia exterioara), dar si gesturi necesare. Un gest necesar ar fi fost iesirea din USL dupa pact.
    Dar nu oricum, ci pastrand prietenia A3. Asta ar fi fost conditia minima, ca sa nu fie imediat improscat cu noroi.
    @Razvan, trebuie sa recunosti, omul are tragismul unei doamne isterizate de prapastia dintre asteptari si realizari. Iar modul “picant” si insinuant de adresare e total nepotrivit cu rolul pe care-l doreste in piesa asta.
    Alice

  13. Florin Staicu February 15, 2014 at 9:12 am #

    Faptul ca regula in politica este compromisul nu justifica perseverarea in eroare . Motivul pentru care politica si politicienii au ajuns ceea ce sunt este exact compromisul fara limite .
    Priveste putin in istoria contemporana si vezi ca toti cei care au contat cu adevarat nu au agreat compromisul . Gandeste-te , spre exemplu , la Zelea Codreanu , la Antonescu si mai ale la Ceausescu .

    In ceea ce priveste “Nu s-ar fi intamplat nimic bun, pesedieii i-ar fi inlocuit pe liberali cu UDMR-ul si si-ar fi vazut de treaba.” , politica ar trebui sa se faca in folosul celor care ti-au dat mandatul , nu in interesul imediat si meschin al unui grup restrans . Antonescu ar fi trebuit sa spuna “am fost mandatati sa-l dam jos pe zbanghiu si sa-i starpim clica , nu sa coabitam si sa le intarim pozitiile ; nu pot indeplini mandatul , il depun …” . Ar fi fost o atitudine nu numai corecta , dar chiar castigatoare (inclusiv pentru noi) pe termen mediu … Dar el a ales compromisul si satisfacerea interesului meschin . Ca sa te citez , ce a rezolvat cu asta ? Iti spun eu : va pierde totul . Garantat .

  14. Florin Staicu February 15, 2014 at 9:23 am #

    In chestiune , un punct de vedere pertinent : “Este indispensabil ca domnul Antonescu sa facă o precizare.
    Antonescu, suspect de coabitare.” (http://www.cotidianul.ro/antonescu-suspect-de-coabitare-232143/)

  15. razvan coltea February 15, 2014 at 11:39 am #

    @Alice,
    I-am spus si lui Florin, consider ca iesirea din Uniune dupa pact ar fi fost o gresala cu bataie lunga din partea lui Crin.Iar odata iesit s-ar fi dus pe apa sambetii prietenia cu Antena 3.Varanul s-ar fi reorientat rapid catre formatiunea aflata la putere care l-ar fi putut sprijini in indeplinirea obiectivelor sale si sa- bage tzucalarii in guvern.N-ar fi fost improscat cu noroi.Dupa 2 saptamani-o luna ar fi fost pus si simplu uitat de toata media.In ce priveste partea a doua, cu tragismul, inclin sa-ti dau dreptate si sa-mi sterg un zambet usor de pe fata.

  16. razvan coltea February 15, 2014 at 11:46 am #

    Incep prin a constata ca cei care n-au acceptat compromisul au sfarsit-o ori asasinati ori in fata plutonului de executie.Si, ce-i mai grav, fara recunoastrerea postuma si meritata a unora dintre faptele lor .Asa e , politica ar trebui facuta in folosul celor care ti-au dat mandatul adica al pulimii.Dar ce te faci daca pulimea are memoria scurta , mica , precum memoria de furnica? Un exemplu clasic este memoria votantilor PSD care n-au tras, de 20 de ani incoace, nici un fel de concluzie cat de cat constructiva.Nimeni, dar absolut nimeni, nu i-ar fi ridicat statuie lui Antonescu daca facea acest gest. Cred ca nici eu.

  17. Florin Staicu February 15, 2014 at 12:41 pm #

    Trebuie sa recunosc ca memoria nu este punctul nostru (ca popor) forte . Recunostinta cu atat mai putin . Pe de alta parte , este gresit sa pretinzi intelegere de la cei ce nu pot sau nu sunt pregatiti sa inteleaga , mai ales dupa ce ani la rand au fost indobitociti cu metoda si perseverenta . In toate timpurile si peste tot , capacitatea de a intelege nu numai ca a fost apanajul unei minoritati , dar a variat invers proportional cu numarul . In afara de asta si din nefericire , intelegerea nu presupune nici cinste si nici moralitate .
    Ca orice privilegiu , si capacitatea de a intelege presupune anumite obligatii . Pe de alta parte , este inutil sa pretinzi unuia care nu intelege o situatie sa o corecteze . Din aceste motive , datoria de a corecta greselile si abuzurile celor care si-au asumat sarcina de a conduce/administra colectivitatea revine nu celor care nu au capacitatea si/sau pregatirea de a intelege , ci minoritatii privilegiate prin nastere si/sau intamplare . Prin urmare , consideratiile mele privesc putin spre deloc masele cu “memoria de furnica” .

    In alta ordine de idei , felul in care au sfarsit “cei care n-au acceptat compromisul” nu le-a diminuat cu nimic meritele , dupa cum nici osanalele ridicate de multime unor ticalosi vicleni nu-i schimba (pe acestia) in Conducatori . Daca pretul unei vieti exemplare este o moarte violenta , zic ca merita platit .

    In concluzie , Antonescu nu ar fi trebuit sa faca ceea ce era corect cu gandul la rasplata sau la recunostinta , ci pentru ca asta era datoria lui . Asta face diferenta dintre un Conducator si un politician …

  18. razvan coltea February 15, 2014 at 3:48 pm #

    Este evident ca Antonescu este un politician si nu un conducator. Un politician care a iesit un pic din matricea cu care fusesem obisnuiti pana la lansarea lui pe prima scena politica.Este, asa cum am mai spus, cel mai mic rau posibil.Nu vad in acest moment alta figura care sa poata emite pretentii intemeiate la scaunul de la Cotroceni.
    Si eu m-am gandit multa vreme ca actualul sistem de vot universal nu este in masura sa asigure iesirea la suprafata a celor mai bune solutii pentru societate. Eu vad un fel de sistem censitar pornind macar de la capacitatea intelectuala a celor pusi sa aleaga la un moment dat dintre mai multe solutii politice.Si asta ar fi oarecum relativ pentru ca este greu de apreciat inteligenta fiecarui individ in parte.De exemplu, eu m-am gandit ca omul obisnuit, talpa societatii, truditorul cu secera si cazmaua , sa aiba dreptul la un vot.Iar academicianul sau o somitate a stiintei sa aiba dreptul la 10.Restul intre acestea.Din pacate exista si reversul medaliei: in momentul in care o elita adevarata , privilegiata , ar lua decizii in numele tuturor celorlalti fara consultarea acestora in mod obiectiv, dupa un interval scurt de timp, se va ajunge la o forma de despotism si nu neaparat luminat. Tentatia a existat si va exista cat va dainuii omenirea.
    Pentru mine nu modul violent cum au sfarsit reprezinta adevarata problema ci inutilitatea peste ani a initiativelor lor, faptul ca de ce au cladit unii in perioada cand au putut sa ia decizii si sa influenteze mersul societatii s-a ales praful.

  19. Florin Staicu February 15, 2014 at 5:01 pm #

    Majoritatea politicienilor nu pot fi mai mult decat politicieni . Antonescu face parte din categoria celor putini care ar fi putut fi mai mult decat politicieni . Este mare pacat sa irosesti un asemenea har pentru nimicuri si meschinarii .

    Nimic din ceea ce face omul nu este perfect . Un sistem de vot cenzitar avand ca etalon inteligenta (o insusire relativa) este , in ordinea lucrurilor posibile , irealizabil . Ar fi o greseala sa-i acorzi dreptul la 5-6-7-8 voturi unuia care “si-a luat doctoratul” inainte sa-si sustina bacalaureatul …
    Ceva mai potrivit ar fi o varianta a vechiului sistem cenzitar , care sa lege dreptul de vot si ponderea acestuia nu neaparat de proprietatile detinute , cat de cuantumul impozitelor efectiv platite .

    Evaluand formele de organizare politico-economice parcurse de statul statul roman modern , nu pot ajunge decat la o singura concluzie …

  20. razvan coltea February 15, 2014 at 7:05 pm #

    Da, sistemul pe baza de cuantumul impozitelor platite ar fi mult mai usor de aplicat.Dar si asa ar fi imperfect pentru ca impozite multe platesc bogatii care au propriile lor intererese in marea lor majoritate divergente fata de cele ale pulimii.Acest sistem se aplica sub alta forma acum de catre “oculta”. Marele ghinion al lui Antonescu a fost cuplarea lui cu penibila caricatura baschetbalista. Poate daca ar fi avut un alt aliat alta ar fi fost evolutia lui in acesti ani.Din pacate chiar daca in fruntea PSD-ului s-ar fi aflat Nastase-orgolios, puternic sau Prostanacu'- slab, sub papucul baronimii pesediste situatia ar fi fost oarecum asemanatoare.Dar oricate defecte ar avea cei doi anterior mentionati nu se pot compara cu calamitatea infantila.
    Concluzia pe care o trag eu este ca niciodata, macar la noi in tara, o alianta intre un partid de dimensiuni medii si unul mare nu va duce la o finalitate corecta.De fapt nici un fel de alianta. Si intr-adevar, Antonescu si-a irosit harul intr-o lupta de uzura inutila total nefolositoare poporimii care l-a votat.

  21. Florin Staicu February 16, 2014 at 9:10 am #

    Dupa cum subliniam anterior , nimic din ceea ce face sau gandeste omul nu poate fi perfect . As mai observa ca bogatii , cel putin cei pe care-i cunosc eu direct sau indirect , n-au ajuns bogati platind impozite … Oricum , decalajele ar putea fi temperate prin introducerea unui raport maxim intre pragul de jos si cel de sus , sa zicem de 1:10 .

    In ceea ce-l priveste pe Antonescu , a cedat fiindca defectele i-au fost mai puternice decat harul . Stiu din experienta cat de nocive pot fi tovarasiile prost alese , dar mai stiu ca nimeni nu-ti poate altera fondul decat poate superficial si pentru o scurta perioada de timp .
    O mare personalitate (care , din nefericire pentru omenire , s-a stins prematur) spunea (citat aproximativ) ca “cei puternici devin si mai puternici daca raman singuri” . Cel tarziu la momentul pactului , Antonescu ar fi trebuit sa se scuture de tovarasiile paguboase pentru el …
    Faptul ca a ales compromisul a fost o greseala . Priveste numai la ce se intampla acum : Ponta a confirmat deja ceea ce a afirmat Constantin si Antonescu s-a trezit in situatia mai mult decat penibila in care a fost silit sa recunoasca ca este nimic mai mult decat un mincinos ordinar . Cata onoare are un asemenea individ ? Dar credibilitate ? Repet ceea ce am afirmat anterior : va pierde totul . Garantat .

  22. razvan coltea February 16, 2014 at 2:17 pm #

    Florine, nici infantilu' nici putza de Constantin nu sunt printre cele mai credibile personagii din Romania. Este foarte probabil ca maine sa apara si Dragnea jurandu-se pe Bombonica cum ca el a stat capra, pe post de scrin , ca Antonescu sa adnoteze si contrasemneze pactul de coabitare.A, era sa uit, si ca nu i-a tras-o tinerei sperante care a ajuns deputata la 23 de ani.Compromisul a fost o gresala.Dar o gresala a fost toata viata politica a Romaniei dupa '89. Si de fiecare data am cam votat cu totii in mod gresit. De acord ca este foarte posibil sa piarda totul.Dar ce va pierde el o sa fie nesemnificativ comparativ cu ce va pierde infantilu' sau varanu' ale caror vanitati si ambitii depasesc cu mult nivelul la care ar fi avut dreptul sa spere.Inclin sa cred ca o iesire de la guvernare sau o eliminare asa cum se prefigureaza de doua zile o sa clarifice foarte multe aspecte.Pentru ca un Antonescu in opozitie, chiar neinvitat la tocsouri de Antena si Rahat Tv dar ale carui conferinte de presa vor fi rostogolite de toate posturile o sa provoace daune mult mai mari asa-zisei USD decat o permanenta haraiala in cooperativa.

  23. Florin Staicu February 16, 2014 at 4:57 pm #

    Problema este nu daca Antonescu a adnotat sau nu pactul , ci daca stia de el inainte de a-l insoti pe Ponta la Cotroceni . Dupa cum a afirmat alaltaieri seara , stia de el , “și chiar a indicat, “răsfoindu-l, câteva exemple aberante din acel pact pentru care nu trebuie semnat”.
    Ce inseamna asta ? Ca sa-l citez pe Stanescu , asta inseamna “(…) ca domnul Crin Antonescu nu numai ca a fost prezent, asa cum acum se stie, in ceas de seara la semnarea pactului de coabitare pe care l-a blamat in mod constant si uneori deosebit de virulent, dar, mai mult decat atat, daca este real ca ar fi intrat in posesia documentului cu o zi mai devreme si ca a mai si fost consultat asupra continutului acestuia, atunci lesne am putea ajunge la concluzia nu numai ca el a dezinformat in mod scandalos opinia publica, ci si – sau mai ales – ca a comis o grava nedreptate fata de partenerul sau din USL.”

    … Serios , Razvane , pentru mine chestiunea cu Antonescu e clara din decembrie 2012 , dar ma distreaza la culme sa te urmaresc cum gasesti , din ce in ce mai greu , argumente (sa zicem) care sa-ti permita sa speri in continuare …

  24. razvan coltea February 16, 2014 at 7:27 pm #

    Sincer sper la ruperea USL asa cum este data cam pe toate televiziunile.Sa nu-ti inchipui ca sunt un fel de idealist naiv. Indiferent de situatia reala, aia clasificata, este imperios necesar ca apele sa se separe.Nu mai poate continua aceasta stare de fapt care ne face rau noua, celor care ne-am pozitionat direct impotriva sistemului basist. Cred ca pentru sanatatea morala a acestei natii, la acest moment, este extrem de utila o clarificare.Si pentru nervii nostrii facuti zdrente de niste ambitii absolut cretine, indiferent din partea cui or fi venit ele . Faptul ca un personaj execrabil precum baselu nu a fost scos inca din joc din vina evidenta a celor care au 70% dar mai ales au avut increderea fraierilor este o vina pentru care vor da seama cat de curand.Am inca argumente dar speranta mea incepe sa apuna.Daca tu ai dreptate iar eu m-am inselat n-am nici cea mai mica ezitare in a o recunoaste si a-mi cere scuze atat fata de tine cat si de cei care imi fac onoarea de a ma urmari.Sunt curios cum se va sfarsi ziua de maine.

  25. Florin Staicu February 17, 2014 at 7:29 am #

    Nu te banuiesc nici de idealism , nici de naivitate . Si nici nu datorezi scuze nimanui pentru incapatanarea cu care il creditezi pe Antonescu . Motivul principal pentru care am angajat dialogul asta destul de amplu este ca incerc sa inteleg mecanismele care te determina sa te lasi indus in eroare de niste escroci nici macar talentati .
    In ceea ce priveste curiozitatea ta , stim ca greu pleaca cainele de la macelarie … Daca totusi vor da drumul la os , n-o vor face pentru ca pesedistii au violat vointa alegatorilor , ci pentru ca le-a fost lezat orgoliul si interesele . Inclin totusi sa cred ca se va opta pentru un compromis acceptabil , poate chiar unul de tipul “pupat piata endependenti” …

  26. razvan coltea February 17, 2014 at 3:05 pm #

    Am intarziat cu raspunsul in speranta ca se vor alege apele.N-a fost sa fie, se pare ca deocamdata pozitiile sunt ireconciliabile.Este foarte greu de crezut ca or sa plece de langa macelarie dar daca totusi o vor face inseamna ca ceva s-a intamplat.Oare sa fie ca urmare a vizitei private a lui Crin de zilele trecute? O rupere de PSD pe motiv de orgoliu poate duce la debarcarea rapida a lui Crin cu consecinta inevitabila a scoaterii consoartei de pe lista pentru “brusel” ori ma indoiesc ca este atat de fraier.Iar daca totusi o face inseamna ca sunt alte mecanisme care stau la baza manevrei.Sa zicem ca exclud din start orgoliul sau remuscarile ca nu a rupt alianta atunci cand Ponta a inceput s-o coteasca odata cu semnarea pactului.
    Incapatanarea cu care-l sustin pe Crin(atentie, strict pe el si nu pe liberali sau pe altii) are doua componente: una subiectiva- efectiv imi place de el si alta obiectiva- nu vad pe altul mai bun.

  27. Anonymous February 17, 2014 at 8:03 pm #

    Fara comentarii.

    “Deputatul Marin Anton lasă PNL pentru Partidul Mişcarea Populară”
    (Adevărul)

    Deputatul PNL, Marin Anton, a anunţat joi că demisionează din PNL pentru a se înscrie în Partidul Mişcarea Populară. Anton spune că nu a putut să se adapteze în interiorul partidului, dar speră la o fuziune PMP-PNL la alegerile prezidenţiale. „Vreau să le mulţumesc foştilor colegi din PNL pentru deschiderea de care au dat dovadă în ceea ce mă priveşte. Cu părere de rău, nu am reuşit să mă adaptez în interiorul partidului. Îmi exprim speranţa că, la un anumit moment în timp, de ce nu la prezidenţialele din acest an?, Mişcarea Populară şi PNL se vor afla de aceeaşi parte a baricadei politice în lupta cu o stângă nereformată care vrea să întoarcă România în timp“, şi-a motivat decizia deputatul Marin Anton.

  28. razvan coltea February 17, 2014 at 8:25 pm #

    Atat in PSD cat si in PNL sunt diversi baietzi sub acoperire.Fiind an electoral dar, mai ales, an crucial in ce priveste soarta viitoate a lui ” lider maximo” si a camarilei sale cu reprezentantele ei de varf EBA si Nutzi Udrea .Asa ca nu este de mirare ca, la ordin, diversi indivizi vor executa astfel de miscari de balet concomitent cu lansarea unor diversiuni referitoare la o viitoare casatorie intre PNL si Partzul Basist. Lasand la o parte declaratia acestu superb necunoscut nu-mi pot inchipui un partid sau alianta in care Crin sa stea la aceiasi masa cu Nutzi si, mai ales, sa primeasca ordine de la dansa.

  29. Anonymous February 18, 2014 at 7:32 am #

    Razvan,
    Postarea din 17 feb, ora12.03 nu-mi apartine.
    Rusine mie: nu citesc “Adevarul”.
    Alice
    Pentru a nu mai crea confuzii, voi posta doar pe clona

  30. razvan coltea February 18, 2014 at 8:19 am #

    Nu este obligatoriu. Daca scrii Alice la sfarsitul postarii este suficient pentru a nu exista confuzii. Nu este nici un fel de problema daca o sa comentezi pe clona.
    PS. Daca cineva care-mi citeste blogul vrea sa-mi transmita ceva ce nu doreste sa apara la comentarii poate sa o faca pe adresa coltear@gmail.com.

  31. Ion Pribeagu February 18, 2014 at 9:15 am #

    Ne place sau nu, asta-i situaţia: cei doi lideri ai USL au gestionat mizerabil această criză şi vor deconta scump aceste “infantilisme” penibile, în primul rând prin îngroşarea absenteiştilor. Din ce în ce mai mulţi se declară total scârbiţi de genul acesta de politică impotentă, confuză, superficială şi greţoasă, cu puternic damf de blat naţional! Leaderii USL au ratat cam tot ce şi-au propus: suspendarea nemernicului, regionalizarea, modificarea constituţiei, debăsificarea justiţiei, tot, tot, tot. Pe chelnerul plagiator îl ştiam cu toţii ce-i poate pielea, acum însă mă simt profund dezamăgit şi de Crin. Omul care clama principii, corectitudine, etică, nu a făcut decât să-l propună pe Becali deputat şi pe o mulţime de alţi puşcăriabili (chiar nu mai erau alţii?) miniştri în guvern, oferindu-i ticălosului pe tavă muniţia necesară execuţiei! Apoi s-a apucat de schimbari masive şi haotice (Chiţoiu – la cerea nervoasă a Cotrocenilor, Nicolaescu – după o înscenare penibilă cu serurile toxice, cel de la industrie, abia numit în funcţie! etc.), ce-i asta?!? Iar acum se războieşte cu A3 (???) şi se duce glonţ Labeunu, ca să dezbată cu Turcescu!!?? Dupa ce cloaca băsistă, luni de zile, nu l-a scos din “Căcărău”!? Şi se mai şi îmbaţoşeaza penibil cu gogomănia asta! În loc să fi negociat cu tact şi înţelepciune participarea pe liste comune, sub sigla USL, dar şi susţinerea furibundă a “antenelor” varanului, în contrapartidă cu cedarea unor posturi, Crin se încăpaţânează să…mintă! Şi nu-i stă bine! Sustţne sus şi tare că el nu cere nimic în plus, că solicită doar ce era al lor, cu referire la postul de “vicepremier la interne” pentru dl.Iohannis. Păi înţelegerea nu era de loc aşa! Funcţia de vicepremier era asociată ministrului de finanţe (demisionarul Chiţoiu), nu celui de interne (demisionarul Stroe)!!! Ne place sau nu, Ponta are dreptate: daca vrei “vicepremier”, ia-o p-asta, la finanţe! Sau, ţi-l accept pe Iohannis la interne, dar nu mai aveţi vicepremier!

    Crin a greşit grav fiindcă nu a discutat în prealabil, între 4 ochi, cu Pontacul, remanierile, inclusiv să fi negociat cu PSD-ul şi PC-ul susţinerea antenelor sau chiar să fi dat internele contra listelor comune pentru USL la europarlamentare, in fine combinatii erau multe! Ar fi avut mult mai mult de caştigat procedând astfel! Cu tact, cu răbdare, discret. A crezut că-i “face” pe pesedişti, punându-i în faţa faptului împlinit, prin anunţarea unei funcţii noi (“vicepremier la interne”), dar n-a ţinut, iar acum şi-a pus toată lumea în cap şi îşi atrage ura şi dispreţul tuturor! Baletul său desculţ, pe sârma fierbinte, mi se pare extrem de riscant. Şi nu o să-şi frângă doar gâtul său!

    În tot acest timp, banditul ticălos hăhăie dispreţuitor, clincănindu-şi cuburile de gheaţă din paharul cu whiskey.

  32. razvan coltea February 18, 2014 at 11:30 am #

    Din pacate sunt nevoit sa va dau dreptate. Au ratat tot ce si-au propus dar, mai ales, guvernarea lor de aproape doi ani este un mare fiasco.Si eu sunt dezamagit de Crin dar ma incapatanez sa-l sustin din lipsa altui personaj politic mai credibil.Aceasta atitudine razboinica a lui din ultimul timp are mai multe posibile explicatii.Pe unele am incercat sa le expun pe blog si nu le mai reiau: permanenta atacare a sa de catre RTV si cercul ce graviteaza in jurul socrului, impingerea spre pozitii marginale a PNL etc. Eu cred ca a facut destule concesii in aceasta perioada in speranta unei sustineri la prezidentiale.Atitudinea de cocos razboinic poate s-ar putea explica prin vizita privata de acum cateva zile.Este posibil sa se fi intalnit cu vreun emisar si sa fi primit o sustinere pentru o anumita directie de actiune.
    Aparent listele comune erau o alternativa de pace pentru toata lumea.Dar gonflarea PSD si, mai ales, a UNPR cu tradatorii din PDL si PPDD le-ar fi diminuat serios ponderea liberalilor in cadrul listelor comune asa ca au ales o cale curajoasa dar foarte riscanta.Ramane de vazut cu ce rezultate.
    Si pe mine m-a scos din sarite prezenta lui de aseara labe1TV. Dar asta e rezultatul embargoului pe care-l are la Antena si Rahat TV.Si tare mi-e teama ca lungul sir al compromisurilor nu se va opri aici.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: