Prostie, numele tau e Scotia!

9 Sep

O vorba spune ca “unirea face puterea!”.Se pare ca o gramada de tampitzi, nu numai scotieni dar si catalani sau altii infierbantati, nu prea pricep valabilitatea acestui proverb. Bazdacul nationalist( e mult de discutat despre dansul) a devenit foarte de bon-ton in zilele noastre.Probabil dansii isi imagineaza ca incepand cu a doua zi in care-si declara independenta va curge laptele si mierea precum para malaiatza in gura lui Natafleatza. Ceea ce uita sau se prefac ca nu vad acesti indivizi este ca ,odata independenta declarata, dispar toate avantajele pe care aceste teritorii le-au avut prin apartenenta la UE.Atentie, este vorba de aceste teritorii si in nici un caz de Romania care , concret, nu a avut nici un fel de avantaj prin apartenentza la UE,exceptand dreptul la libera circulatie si posibilitatea de a munci ca niste sclavi in semilegalitate in tarile binecuvantate cu bogatzie. In cazul concret al Scotiei este greu de inteles , in conditiile in care au guvern propriu, parlament propriu, etc , ce-i mana-n lupta pentru independenta. Nu s-a pus nici un moment problema ca ar fi discriminati in cadrul UK.Nici macar nu provoaca ura pe care o starnesc irlandezii in sufletele unor englezi care nu au apreciat naravurile teroriste a celor de confesiune catolica. Efectiv au fost cetateni care s-au bucurat din plin de prosperitatea unei natiuni mari, respectate, la a carei conducerea au participat in mod nemijlocit inclusiv prin intermediul detinerii functiei de prim ministru(vezi Gordon Brown, dar nu numai). Aceasta ambitie , prosteasca in opinia mea, creaza premisele umflarii taratzei in catalani, alti tampitzi, in basci, in italienii din Liga Nordului si in concetatzenii nostrii secui. Planul lor secesiunist, demarat cu multi ani in urma, nu putea sa nu fie folosit de rusi care, asa cum bine se stie, au o politica externa stabilita in mod strategic, pe foarte multi ani si nu un rahat de asa-zisa politica externa care se schimba precum frunza-n vant cum se intampla in democratiile occidentale odata cu schimbarea guvernului.Oare tot ce se intampla acum in Ukraina (ma refer la manoperele rusilor si ale”rebelilor separatisti”) nu cumva este si ca urmare a calendarului referendumului care trebuie sa aiba loc in Scotia peste cateva zile?
Eu inca mai sper ca la referendum nu vor castiga secesionistii.Pentru ca Marea Britanie, Europa, nu vor mai fi la fel daca Scotia o sa devina independenta.

Advertisements

One Response to “Prostie, numele tau e Scotia!”

  1. razvancoltea September 19, 2014 at 6:14 pm #

    Florin Staicu11 septembrie 2014, 20:25
    Razvane , ai vazut Braveheart ? Daca nu , cauta-l si uita-te .

    Regret s-o spun , dar spre deosebire de romani , unele popoare nu uita si pun onoarea si datoriile de onoare inaintea umplerii mațului …
    Pe de alta parte , consecintele unei eventuale secesiuni ne-ar fi favorabile . Prostului daca-i lasi funia prea lunga se-agata cu ea … Asa si cu ungurii : cu cat mai repede si-o vor trece pe dupa cap , cu atat mai bine pentru noi . Oricum , timpul lucreaza impotriva noastra si pentru ei . Mai bine cat mai suntem noi . In cei care ne urmeaza nu-mi pun mari sperante … Si apoi , vorba neamtului : mai bine un sfarsit groaznic decat o groaza fara sfarsit .

    razvan coltea11 septembrie 2014, 21:18
    Da, am vazut filmul. Doar ca privea o perioada din evul mediu. Timp de 300 de ani scotienii au fost aliati de nadejde ai Angliei, mai puternici chiar decat loialistii irlandezi.Le-a mers foarte bine impreuna, au fost respectati in cadrul Imperiului Britanic si, din cate cunosc, nu au avut in acest interval nici o tentativa de a iesi din cadrul Imperiului. Renasterera , dintr-o data, a unui sentiment secesionist tocmai intr-o perioada fasta a economiei britanice, tocmai in secolul 21 care in mod normal nu trebuia sa fie unul prielnic unor miscari secesioniste, imi ridica niste semne de intrebare. Scotienii n-au fost asupriti de englezi, n-au suferit persecutiile si deznationalizarea la care au fost supusi catalanii pe vremea regimului Franco. Inclin sa cred ca a aparut o miscare politica ce este reprezentata de niste indivizi care vor sa se bage-n seama. Au primit diferite avertismente de la personalitati cu scaun la cap care le atrage atentia ca miscarea poate avea conseciinte negative foarte serioase asupra viitorului nou stat. Dar bazdacul nationalist starnit de anumiti indivizi care au in mod sigur si alte interese decat exhibarea unui sentiment profund national probabil ca este destul de puternic asa incat sa starneasca o mare parte a populatiei. Sa nu uitam ca si canadienilor le-a suierat glontul pe la ureche dar au fost salvati de imigranti care , prin votul lor contra bazdacului frantujilor, au reusit sa pastreze unitatea unuia dintre cele mai prospere state de pe glob. In ce-i priveste pe secui am si eu un punct de vedere pe care-l voi expune in curand.

    Florin Staicu12 septembrie 2014, 11:32
    Nu cunosc prea bine istoria Scotiei , dar , din ceea ce stiu , a fost un lung sir de conflicte cu Anglia . Tu la care perioada de 300 de ani te referi ?

    In alta ordine de idei , curgerea timpului n-are nici un fel de relevanta in anumite chestiuni … Iata un citat dintr-un articol pe tema (“Walace – inima neinfricata a Scotiei”) :

    “„Adevarat iti spun ca dintre toate lucrurile, libertatea este cea mai de pret. Nicicand sa nu te resemnezi, fiule, viata a ti-o irosi in sclavie” – invatatura atribuita unchiului lui William Wallace, din opera istorica Scotichronicon, 1454.
    De secole, figura istorica a lui William Wallace se confunda inevitabil cu spiritul darz si nesupus al scotienilor. Faptele sale, povestite din generatie in generatie, au fost ridicate la rangul de simbol al identitatii nationale, iar povestea vietii acestuia, “The Wallace”, scrisa in secolul al XV-lea, continua sa fie si astazi cea mai citita carte din Scotia, dupa Biblie.”
    … Intelegi acum cum stau lucrurile ?

    razvan coltea11 septembrie 2014, 21:18
    Da, am vazut filmul. Doar ca privea o perioada din evul mediu. Timp de 300 de ani scotienii au fost aliati de nadejde ai Angliei, mai puternici chiar decat loialistii irlandezi.Le-a mers foarte bine impreuna, au fost respectati in cadrul Imperiului Britanic si, din cate cunosc, nu au avut in acest interval nici o tentativa de a iesi din cadrul Imperiului. Renasterera , dintr-o data, a unui sentiment secesionist tocmai intr-o perioada fasta a economiei britanice, tocmai in secolul 21 care in mod normal nu trebuia sa fie unul prielnic unor miscari secesioniste, imi ridica niste semne de intrebare. Scotienii n-au fost asupriti de englezi, n-au suferit persecutiile si deznationalizarea la care au fost supusi catalanii pe vremea regimului Franco. Inclin sa cred ca a aparut o miscare politica ce este reprezentata de niste indivizi care vor sa se bage-n seama. Au primit diferite avertismente de la personalitati cu scaun la cap care le atrage atentia ca miscarea poate avea conseciinte negative foarte serioase asupra viitorului nou stat. Dar bazdacul nationalist starnit de anumiti indivizi care au in mod sigur si alte interese decat exhibarea unui sentiment profund national probabil ca este destul de puternic asa incat sa starneasca o mare parte a populatiei. Sa nu uitam ca si canadienilor le-a suierat glontul pe la ureche dar au fost salvati de imigranti care , prin votul lor contra bazdacului frantujilor, au reusit sa pastreze unitatea unuia dintre cele mai prospere state de pe glob. In ce-i priveste pe secui am si eu un punct de vedere pe care-l voi expune in curand.

    razvan coltea11 septembrie 2014, 21:19
    Erata:le atrag in loc de le atrage.

    Florin Staicu12 septembrie 2014, 11:32
    Nu cunosc prea bine istoria Scotiei , dar , din ceea ce stiu , a fost un lung sir de conflicte cu Anglia . Tu la care perioada de 300 de ani te referi ?

    In alta ordine de idei , curgerea timpului n-are nici un fel de relevanta in anumite chestiuni … Iata un citat dintr-un articol pe tema (“Walace – inima neinfricata a Scotiei”) :

    “„Adevarat iti spun ca dintre toate lucrurile, libertatea este cea mai de pret. Nicicand sa nu te resemnezi, fiule, viata a ti-o irosi in sclavie” – invatatura atribuita unchiului lui William Wallace, din opera istorica Scotichronicon, 1454.
    De secole, figura istorica a lui William Wallace se confunda inevitabil cu spiritul darz si nesupus al scotienilor. Faptele sale, povestite din generatie in generatie, au fost ridicate la rangul de simbol al identitatii nationale, iar povestea vietii acestuia, “The Wallace”, scrisa in secolul al XV-lea, continua sa fie si astazi cea mai citita carte din Scotia, dupa Biblie.”
    … Intelegi acum cum stau lucrurile ?

    razvan coltea15 septembrie 2014, 17:24
    Ma refer la perioada scursa dupa moartea Elisabetei I cand regele Scotiei a devenit si regele Angliei.Practic acesti ani acopera perioada cea mai fasta a Imperiului Britanic.Este drept ca sentimentul national isi are rostul sau pentru orice popor.Dar scotienii s-au bucurat si ei alaturi de englezi de toate avantajele oferite de un imperiu in expansiune si nu au jucat absolut deloc rolul sclavilor.Au ocupat locuri foarte importante in Camera Lorzilor, in cadrul armatei britanice, etc.Dintre toate popoarele care-si reclama independenta ei sunt cel mai putin indreptatiti sa o strige in gura mare.Fara a le nega acest drept fundamental constat ca o despartire de Anglia o sa produca un val de miscari secesioniste in Europa dar nu numai , miscari ce vor tensiona foarte tare situatia politica internationala si asa destul de incordata. Nu ma refer numai la cazul concret al Romaniei si al vesnicei samantze de scandal numita secuime ci la toate tarile care au in componenta lor zone locuite de minoritati. Sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial stabilise un status quo care, desi a lasat multe tari nemultumite, inclusiv Romania, a reprezentat o perioada de stabilitate nemaiintalnita in istoria moderna a omenirii.Separarea celei mai importante tari dintre cele europene s-ar putea sa arunce in aer aceasta stabilitate in conditiile in care viata politica europeana este populata la varf de personaje ca Orban sau Putin.

    Florin Staicu19 septembrie 2014, 10:42
    O sa ma documentez cu privire la perioada respectiva . In ceea ce priveste status quo-ul postbelic , a luat sfarsit odata cu implozia Uniunii Sovietice . Stabilitatea de care vorbesti este iluzorie iar miscarile secesioniste vor lua amploare indiferent de rezultatul referendumului din Scotia din motive care tin de evidenta . Apropo de referendumul din Scotia , ca metode de abordare seamana izbitor cu cel de demiterea zbanghiului in 2012 : voteaza si mucosii de 16 ani (usor de prostit si de manipulat) si imigrantii ale caror situatii materiale depind de apartenenta la UE s.a.m.d. . Dar bomba este amorsata si ceasul continua sa ticaie …

    razvan coltea19 septembrie 2014, 17:53
    Recrudescenta miscarilor secesioniste este oarecum normala pe fondul politicii total imbecila dusa de inaltele fete politice de la UE precum si de globalizarea pe care americanii o impun fortat omenirii. Momentul ales de scotieni dar si de ceilalti infierbantati nu este deloc unul favorabil pentru acest tip de miscari.Implozia URSS a luat sfarsit si Putin incearca , daca nu refacerea fostului imperiu sovietic, macar o refacere a zonelor sale de influenta asezonata cu ceva rapturi teritoriale pe ici –pe colo.Din pacate cei care lupta pentru independenta nu realizeaza ca o faramitare a Europei n-o sa profite decat Rusiei si SUA. Pentru mine este greu de acceptat separarea Cehoslovaciei. Pot sa inteleg dorinta de independenta a Corsicai sau a Tirolului de Sud .Primii sunt italieni iar tirolezii n-au avut nici o treaba cu Italia pana la sfarsitul primului razboi mondial.
    Cred ca fortezi usor asemanarea cu referendumul pentru demiterea reintromisionatului.
    Revin la miscarile secesioniste: atat Catalunia cat si Tara Bascilor au corespondente in Franta.Tot in Franta mai sunt miscari separatiste si in Bretania cat si in Normandia(daca nu ma insel). Nu cred ca Franta, o tara mare, puternic inarmata si total intoleranta la notiunea de minoritate etnica, va permite asa ceva . Cum nici Spania nu cred ca va permite o eventuala secesiune a provinciilor nordice Catalunia, Tara Bascilor si Galicia.
    In cazul nostru concret incercarea cu tinutul secuiesc nu reprezinta numai o tentativa de autonomie ci o prima etapa dintru plan mai vast de refacere a unui stat revolut. Este singurul stat din Europa care , desi clameaza principii democratice, tinde cu incapatanare spre feudalismul statal fiind orbiti de nationalismul lor sovin care le intuneca ratiunea. Un inalt oficial ungur(nu-i retin numele) afirma dupa Trianon ca Ungaria a pierdut 40% din teritoriu si 10% din populatie. Sa nu uitam ca principiul autodeterminarii fusese impus la sfarsitul primului razboi. Se pare ca ungurii n-au invatat absolut nimic din lectia pe care le-au dat-o nu atat invingatorii cat cei care invitati sa ramana alaturi de ei au fugit ca dracul de tamaie.
    Oricum, respingerea referendumului din Scotia, chiar si de catre minori sau imigranti, este in opinia mea un fapt extrem de benefic la momentul actual. O sa tempereze avantul catalanilor , care se obraznicisera in ultimul timp, cat si al restului. O sa permita o perioada de respiro in care multe tari carora nici nu le trecea prin cap ca si ele pot fi lovite de valul secesionist sa mai judece, sa mai ia unele masuri care sa impiedice faramitarea si, mai ales, sa nu mai dea sfaturi sau sa impuna anumite aranjamente teritoriale la altii, vezi Kosovo.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: